vrijdag 28 oktober 2011

Prikkelarm, niks voor mij!

Deze blog is prikkelarm. Wie mij kent zal even de wenkbrauwen fronsen. "MainDreams en prikkelarm? Hahahahahaha!"

Ik hou van donkere, sprekende kleuren. Daar raak ik niet overprikkeld van. Waar ik overprikkeld van raak zijn 'vieze' kleuren. Wat zijn 'vieze' kleuren?
Khaki vind ik een 'vieze' kleur. Vaalgrijs ook. Lichte kleuren hebben over het algemeen mijn voorkeur niet, maar van vale pasteltinten kan ik fysiek onpasselijk worden. Met frisse, heldere pasteltinten heb ik geen moeite, al zou ik ze niet voor m'n interieur of kleding kiezen. Lichte kleuren die ik goed kan verdragen zijn wit en lichte houtkleuren. Die kleuren heb ik dan ook om mijn interieur niet te donker te maken. Aan m'n lijf zal je wit en lichte houtkleuren echter niet snel tegenkomen.

De kleuren van deze blog heb ik dan ook niet voor mezelf gekozen, maar voor mensen met een vorm van autisme die mijn blog willen lezen. Ik kan me voorstellen dat je ogen er minder snel moe van worden dan van mijn andere blog.

Voor de headerfoto heb ik echter een wat gekleurder detailfoto gekozen. Dit is een voorlopige headerfoto. Ik moest kiezen uit wat Blogger te bieden had. Zodra ik een headerfoto heb die echt bij mij hoort, plaats ik er een berichtje over. Dan is de verandering niet zo schokkend. Ik kan redelijk goed tegen veranderingen, maar niet iedereen met een autisme spectrum stoornis (ASS) kan dat. Daarom een berichtje als er iets in de lay-out verandert.

Er moest iets MainDreams-achtigs in het uiterlijk van het blog naar voren komen en de foto van de tajines vond ik wel passend. Het is een foto waarop je alleen details van tajines ziet en in tajines wordt naar mijn mening het lekkerste eten gemaakt. Lekker eten behoeft geen uitleg, denk ik. Het gebruik van details heeft waarschijnlijk wel wat uitleg nodig. In een volgend bericht schrijf ik wat over details en dan komen automatisch ook de prikkels weer aan bod.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten